Art Director (AD’er)

Første trin, når man skal vælge en Art Director, er at se på, hvad vedkommende har lavet

Er det i media, du selv vil bruge? Kan du lide det? Forstår du idéen med det samme? Bliver du overbevist om budskabet? Passer stil og tone med indholdet? Dette første indtryk kan man derefter supplere med samtaler, hvor man kommer bag om processen og ind til, hvordan AD’eren arbejder.

Handler det mest om idéen? Bliver der kælet for det grafiske udtryk? Og tænker AD’eren i kommunikation eller mest i form? Ikke mange kan og vil det hele. Så det gælder om at finde en, som interesserer sig for det, du har brug for som kunde. Er det hjemmesider, film eller andre media? Og vil det være en fordel med særlige kompetencer, som for eksempel håndskitser eller kendskab til UX, CMS-systemer eller andre systemer.

Måske er valget af AD’er et af de områder, hvor man skal være mest opmærksom i sin dialog, inden man vælger. Fordi der er så stor forskel på, hvad forskellige AD’ere kan og har lyst til – også på områder, man ikke lige umiddelbart kan se.

Hos MarketingCapacity vurderer vi blandt andet AD’ere i forhold til nedenstående kriterier, når vi foreslår match med virksomheder og opgaver:

  • Konceptuel tænkning og idé udvikling
  • Kommunikations forståelse
  • Design og visuel spændvidde
  • Bruger tænkning – f.eks. UX
  • Media erfaring, film, hjemmesider, produktark etc.
  • Branche erfaring
  • Værktøjskassen

DESIGNERE; GRAFIKERE OG AD’ERE

  • Vordingborg

    Grafisk designer

    Jeg hjælper firmaer med at skabe identitet, brands og design. Mit grafiske kompetencefelt er bredt og jeg arbejder både med større identiteter og helt ned til at få powerpoint …Læs mere
    Referencer:
    • Topdanmark
    • PensionDanmark
    • AP Pension
    • Glyptoteket
    • Dansk affaldsforening
    ID:MC-86DEMH / 159.87
  • Kbh. N

    Art Direction, creative concept & Illustration

    Mette makes visuel storytelling. She has been working with art direction, branding and creative concepts over three decades. Mette combines graphic design, colour palettes, photo and animation, textur …Læs mere
    Referencer:
    • Movia
    • Hartmann's
    • Sundhedsstyrelsen HPV-kampagen
    • Discovery
    • KISS - Keep it simple stupid
    ID:MC-67DEML / 151.33
  • Næstved

    Grafisk designer med solid og bred erfaring

    Jeg har 20+ års erfaring med grafisk design, art direction, dtp og rentegning – både til digitale og trykte medier. Derudover skriver jeg og er skarp til formuleringer og grammatik. …Læs mere
    Referencer:
    • McCann Health Nordic
    • McCann Copenhagen
    • Republica
    • Ørsted
    • Adtomic
    ID:MC-76DECW / 119.67
Du kan kun se 3 personer, fordi du ikke er logget ind. Log ind for at se flere

Ring +45 29930790

For spørgsmål eller hjælp til at finde den rette person (Ikke alle kandidater er publiceret online).