Når du skal vælge: Art Director (AD’er)

Første trin, når man skal vælge en Art Director, er at se på, hvad vedkommende har lavet

Er det i media, du selv vil bruge? Kan du lide det? Forstår du idéen med det samme? Bliver du overbevist om budskabet? Passer stil og tone med indholdet? Dette første indtryk kan man derefter supplere med samtaler, hvor man kommer bag om processen og ind til, hvordan AD’eren arbejder.

Handler det mest om idéen? Bliver der kælet for det grafiske udtryk? Og tænker AD’eren i kommunikation eller mest i form? Ikke mange kan og vil det hele. Så det gælder om at finde en, som interesserer sig for det, du har brug for som kunde. Er det hjemmesider, film eller andre media? Og vil det være en fordel med særlige kompetencer, som for eksempel håndskitser eller kendskab til UX, CMS-systemer eller andre systemer.

Måske er valget af AD’er et af de områder, hvor man skal være mest opmærksom i sin dialog, inden man vælger. Fordi der er så stor forskel på, hvad forskellige AD’ere kan og har lyst til – også på områder, man ikke lige umiddelbart kan se.

Hos MarketingCapacity vurderer vi blandt andet AD’ere i forhold til nedenstående kriterier, når vi foreslår match med virksomheder og opgaver:

  • Konceptuel tænkning og idé udvikling
  • Kommunikations forståelse
  • Design og visuel spændvidde
  • Bruger tænkning – f.eks. UX
  • Media erfaring, film, hjemmesider, produktark etc.
  • Branche erfaring
  • Værktøjskassen

DESIGNERE; GRAFIKERE OG AD’ERE

  • Kbh. N

    Art Direction, creative concept & Illustration

    Mette makes visuel storytelling. She has been working with art direction, branding and creative concepts over three decades. Mette combines graphic design, colour palettes, photo and animation, textur …Læs mere
    Referencer:
    • Movia
    • Hartmann's
    • Sundhedsstyrelsen HPV-kampagen
    • Discovery
    • KISS - Keep it simple stupid
    ID:MC-67DEML / 166.00
  • Vordingborg

    Grafisk designer

    Jeg hjælper firmaer med at skabe identitet, brands og design. Mit grafiske kompetencefelt er bredt og jeg arbejder både med større identiteter og helt ned til at få powerpoint …Læs mere
    Referencer:
    • Topdanmark
    • PensionDanmark
    • AP Pension
    • Glyptoteket
    • Dansk affaldsforening
    ID:MC-86DEMH / 165.47
  • Allerød

    Concept Developer / Art Director

    Freelance konceptudvikler med 16 års erfaring i Cross Channel Advertising. Behersker alle medier. Har tidligere været ansat i større københavnske reklamebureauer som Art Dire …Læs mere
    Referencer:
    • Havas Denmark
    • EuroRSCG Copenhagen
    ID:MC-75DERN / 129.83
Du kan kun se 3 personer, fordi du ikke er logget ind. Log ind for at se flere