Art Director (AD’er)

Første trin, når man skal vælge en Art Director, er at se på, hvad vedkommende har lavet

Er det i media, du selv vil bruge? Kan du lide det? Forstår du idéen med det samme? Bliver du overbevist om budskabet? Passer stil og tone med indholdet? Dette første indtryk kan man derefter supplere med samtaler, hvor man kommer bag om processen og ind til, hvordan AD’eren arbejder.

Handler det mest om idéen? Bliver der kælet for det grafiske udtryk? Og tænker AD’eren i kommunikation eller mest i form? Ikke mange kan og vil det hele. Så det gælder om at finde en, som interesserer sig for det, du har brug for som kunde. Er det hjemmesider, film eller andre media? Og vil det være en fordel med særlige kompetencer, som for eksempel håndskitser eller kendskab til UX, CMS-systemer eller andre systemer.

Måske er valget af AD’er et af de områder, hvor man skal være mest opmærksom i sin dialog, inden man vælger. Fordi der er så stor forskel på, hvad forskellige AD’ere kan og har lyst til – også på områder, man ikke lige umiddelbart kan se.

Hos MarketingCapacity vurderer vi blandt andet AD’ere i forhold til nedenstående kriterier, når vi foreslår match med virksomheder og opgaver:

  • Konceptuel tænkning og idé udvikling
  • Kommunikations forståelse
  • Design og visuel spændvidde
  • Bruger tænkning – f.eks. UX
  • Media erfaring, film, hjemmesider, produktark etc.
  • Branche erfaring
  • Værktøjskassen

DESIGNERE; GRAFIKERE OG AD’ERE

Freelance/vikar
Karlslunde

Med 10 års bureauerfaring som art director og grafisk/digital designer, har jeg en god forståelse for at skabe æstetiske oplevelser og vi...

Referencer: Valtech, Clash Media, ...læs mere

Freelance/vikar
Fastansættelse
Hellerup

Konceptuel Art Director med 20 års erfaring i reklamebranchen. Senest som kreativ direktør på MindShare A/S. Har arbejde med de flest typ...

Referencer: Mindshare, Marvelous, Zupa, ...læs mere

Freelance/vikar
Sorø

Jeg betegner mig selv som en haj i grafisk design, så hvis du har brug for opsætning til trykt materiale (visitkort, brochure, banner, pos...

Referencer: ICON Hairspa, Sofacompany, Regneregler.dk, ...læs mere