Content Marketing
Content Marketing er kunsten at hjælpe sine kommende kunder med at kunne træffe deres beslutning.
Det vil sige, at man fortæller og viser dem det, som de har brug at vide. Populært sagt er Content Marketing at være proaktiv og svare på de spørgsmål, som kundeemner har, og som de måske skriver ind i søgefeltet på Google.
Content kan fungere i mange formater, og kan have forskelligt formål afhængigt af, hvordan det skal virke i beslutningsprocessen. For eksempel:
- Uddanne kunden i hele kategorien (Artikel på website: Hvad kan en affugter gøre i din kælder?)
- Uddanne kunden i, hvordan man vælger type (Infografik til website og Social Media om valgprocessen i forhold til affugtere – opmåling af kælder, test af fugtighed, vurdering af forskellige typer …)
- Lancering af verdens bedste nye affugter (video fra lanceringen i Milano på Social Media)
- Uddanne kunden i, hvordan han bruger produktet (Instruktionsvideo på YouTube og website)
For nu blot at tage nogle eksempler. Der skal altid brug for koncept og tekst. Og man skal måske finde nogen med det nørd-gen, der skal til for at sætte sig ind i et produktområde, og som kan se historierne. Det er ofte en god idé at interviewe jeres sælgere og kundeservice for at finde frem til de vigtige spørgsmål fra kunderne. På samme måde har I måske brug for folk, der kan lave videoer i den rette kvalitet (en instruktionsvideo behøver måske ikke at ligne – og koste – en million). Eller hvad men en illustrator, der kan lave infografik, som erfaringsmæssigt er interessant for mange på Social Media?
Marketing Capacity kan hjælpe jer med at afdække jeres behov og finde de rigtige folk. For eksempel til:
- Content strategi
- Lægge en Content plan
- Content strategi
- Kundecases og businesscases
- Artikler om problemstillinger som er relevante for målgruppen.
- Produktbeskrivelser
- Beskrivelser af service- og forretningsområder
- Film/Video